Intranet:
login:
hasło:

dr Katarzyna Liczmańska

WYKSZTAŁCENIE

  • 2005 – 2010 Przewód doktorski na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu zakończony uzyskaniem stopnia doktora nauk ekonomicznych
  • 1997 – 1999 Studia magisterskie na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, tytuł magistra 
  • 1994 – 1997 Studia dyplomowe na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, tytuł licencjata

PUBLIKACJE - lata 2010 - 2013

2013

  • K. Liczmańska, A.M. Wiśniewska, A strong brand as a determinant of purchase the case of sectors, where advertising in mass media is banned : on the example of the Polish spirits sector,  AGH Managerial Economics, 2013.
  • K. Liczmańska, Wiodące elementy decyzyjne w procesie zakupu alkoholi wysokoprocentowych, Współczesne Zarządzanie nr 1, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2013. 
  • K. Liczmańska, Social media jako przestrzeń komunikacji z klientem w branży alkoholi wysokoprocentowych, Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie Finanse i Marketing nr 9, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2013.
  • K. Liczmańska, Znaczenie marki jako instrumentu oddziaływania rynkowego w sektorze MŚP, Zeszysty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Ekonomiczne Problemy Usług nr 102, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2013.
  • K. Liczmanska, Cena vs marka w procesie budowania lojalności konsumenckiej, Roczniki Ekonomiczne Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej nr 6, Wydawnictwo KPSW, Bydgoszcz 2013.
  • K. Liczmańska, S. Konarski, Determinanty lojalności konsumenckiej na przykładzie woj. kujawsko-pomorskiego, Zeszysty Naukowe nr 2/2013, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Promocji, Warszawa 2013.

2012

  • K. Liczmańska, Moda na markę alkoholu - przejaw konformizmu czy indywidualizmu, AUNC ZARZĄDZANIE, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Toruń 2012.
  • K. Liczmańska, Silna marka jako kluczowy instrument budowania przewagi konkurencyjnej w sektorze alkoholi wysokoprocentowych, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie.Instrumenty, pod red. G. Rosy, A. Smalec, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2012
  • K.Liczmańska, Zastosowanie instrumentówpromocji handlowej przez producentów sektora alkoholi wysokoprocentowych, w: Marketing - aktualne problemy i kierunki ewolucji, pod red. M. Gębarowskiego, L. Witek, B. Zatwarnickiej-Madury, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2012.
  • K. Liczmańska, Kształtowanie wizerunku marki w przedsiębiorstwie międzynarodowym, w: Ekonomia i jej społeczne otoczenie, pod red. A. Czyżewskiego, A. Matuszczak, Wydawnictwo Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy,Bydgoszcz 2012.
  • K. Liczmańska, Promocja marek alkoholi wysokoprocentowych w lokalach gastronomicznych, Zeszysty Naukowe, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Promocji, Warszawa 2012.

2011

  • K. Liczmańska, Marka jako narzędziekomunikacji marketingowej w warunkach zakazu reklamy publicznej na przykładzie sektora alkoholi wysokoprocentowych, w: Komunikacja rynkowa. Kultura. Perswazja. Technologia, Zeszyty Naukowe 209, redaktornaukowy Z. Waśkowski,Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2011.
  • K. Liczmańska, Marki polskich alkoholi inspirowane historią narodową, w: Nauka i gospodarka w dobie destabilizacji,praca zbiorowa pod red. J. Teczke, J. Czekaja, B. Mikuły, R. Oczkowskiej, Biuro Projektu Nauka i Gospodarka, Kraków 2011.
  • K. Liczmańska, Promocja konsumencka w warunkach zakazu reklamy publicznej, AUNC ZARZĄDZANIE, zeszyt 404, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Toruń 2011.
  • K. Liczmańska, A. Wiśniewska, Wykorzystanie postaci jako instrumentu perswazji w reklamieRoczniki Ekonomiczne Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy, Wydawnictwo Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2011, nr 4/2011. 
  • K. Liczmańska, Budowanie wizerunku marekproduktowych w warunkach zakazu reklamy publicznej na przykładzie sektora alkoholi wysokoprocentowych, Roczniki Ekonomiczne Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy, Wydawnictwo Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2011, nr 4/2011. 

2010

  • K. Lczmańska, A. Wiśniewska, Tworzenie wartości dla klientów w erze technologii informatyczno-komunikacyjnych,  Roczniki Ekonomiczne Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy, Wydawnictwo Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2010, nr 3/2010.
  • K. Liczmańska, Efekt kraju  pochodzenia produktu a decyzje nabywcze konsumentów sektora alkoholi wysokoprocentowych, Roczniki Ekonomiczne Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy, Wydawnictwo Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2010, nr 3/2010.

INNE DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE

  • 2004 - 2012 Dyrektor ds. Marketingu, Sobieski Sp. z o.o., (Światowy koncern  Belvedere S.A., jeden z największych w Polsce producentów i dystrybutorów alkoholi wysokoprocentowych, m.in., Sobieski, Krupnik, Polonaise i inne).
  • 2003 - 2004 Kierownik Rozwoju Produktu, Sobieski Sp. z o.o..
  • 1999 – 2003 Menedżer Produktu , Cris – Vin Niko S.A., (Znaczący w Polsce dystrybutor win bułgarskich).
  • 1996 – 1999 Specjalista ds. handlowych, Kartel Press S.A., (Wydawca ogólnopolskiego miesięcznika Rynki Alkoholowe, producent opakowań z tektury falistej).

NAJWAŻNIEJSZE NAGRODY I WYRÓŻNIENIA

  • 2010 - wyróżnienie za rozprawę doktorską pt. „Budowanie wizerunku marek produktowych w warunkach zakazu reklamy publicznej na przykładzie sektora alkoholi wysokoprocentowych” przyznane przez Radę Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.  

TEMATYKA SEMINARIÓW MAGISTERSKICH

  • Zarządzanie produktem
  • Zarządzanie marką
  • Zarządzanie architekturą marki
  • Kreowanie wizerunku marki
  • Komunikacja rynkowa
  • Marketing relacji
  • Zarządzanie wartością klienta
  • Budowanie satysfakcji klienta
  • Budowanie więzi z klientem
  • Umiędzynarodowienie polskich przedsiębiorstw
  • Zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym
  • Strategia konkurencyjna przedsiębiorstw
  • Komunikacja w zarządzaniu przedsiębiorstwem
  • Reputacja przedsiębiorstwa
  • Intraprzedsiębiorczość jako innowacyjna koncepcja zarządzania
  • Uwarunkowanie konkurencyjności międzynarodowej MSP
  • Formy wspierania MSP

PROWADZONE PRZEDMIOTY

  • Budowanie i pomiar satysfakcji klientów – wykład i ćwiczenia
  • Zarządzanie marką - wykład i ćwiczenia
  • Intraprzedsiębiorczość - wykład
  • Przedsiębiorczość międzynarodowa - wykład
  • Przedsiębiorstwo międzynarodowe – wykład i ćwiczenia
  • Formy wspierania MSP - wykład
  • Planowanie nowych przedsięwzięć - wykład
  • Zarządzanie innowacyjnością przedsiębiorstwa - ćwiczenia
  • Problemy współczesnego świata - globalizacja vs lokalizacja - wykład
  • Seminarium magisterskie